Початок » 2009»Лютий»3 » П Р О Г Р А М А Розвитку фізичної культури і спорту в селищі Гостомель на 2009 рік
П Р О Г Р А М А Розвитку фізичної культури і спорту в селищі Гостомель на 2009 рік
21:46
П Р О Г Р А М А Розвитку фізичної культури і спорту в селищі Гостомель на 2009 рік
І. Стан та проблеми реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту Реалізація державної політики в сфері фізичної культури і спорту протягом останніх років обумовила певні позитивні зміни у даній галузі. Визначено організаційно-управлінські, нормативно-правові та інші засади її розвитку у нових соціально-економічних умовах. Закріплено прогресивні тенденції з окремих напрямів фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.. Зокрема, збережена ефективна система проведення спортивних заходів, передусім комплексних та багатоступеневих змагань; зростає кількість громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості (товариства, асоціації, федерації, клуби); створюються приватні структури для активного відпочинку, спортивні клуби різних форм власності; активізується олімпійський, паралімпійський, дефлімпійський та неолімпійський спортивний рух. Проте досягнутий рівень розвитку фізичної культури і спорту не забезпечує оптимальної рухової активності кожної людини впродовж усього життя, поліпшення стану здоров'я, профілактики захворювань та фізичної реабілітації. Недостатня рухова активність громадян у повсякденній діяльності негативно вливає на демографічну ситуацію; високі показники смертності від хвороб системи кровообігу. Особливе занепокоєння викликає погіршення здоров'я дітей та підлітків. Як і раніше, значна кількість з поміж них має суттєві відхилення у фізичному розвитку та стані здоров'я. Різко прогресують у підростаючого покоління хронічні ревматичні хвороби серця, гіпертонія, неврози, артрити, сколіози, ожиріння тощо. Існуюча система спорту також має складні проблеми. Найістотніша з поміж них, це - низька ефективність діючого механізму масового залучення дітей до початкових занять спортом, відбору найбільш обдарованих та удосконалення їхньої майстерності на етапах багаторічної спортивної підготовки. Недостатніми є обсяги фінансування підготовки та участі збірних команд у найпрестижніших змаганнях. Не набуло соціально важливого значення вирішення проблем, пов'язаних з нагальною необхідністю створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд як для потреб спорту вищих досягнень, так і для потреб масового спорту. Не налагоджено ефективних механізмів об'єднання зусиль та ресурсів державних, громадських та приватних організацій, зацікавлених у динамічному розвитку фізичної культури і спорту. Напруженою є ситуація у кадровому забезпеченні сфери фізичної культури і спорту. Значного оновлення потребує післядипломна освіта. Низьким є рівень престижності професій спортивного тренера та інструктора з фізичної культури. У сфері фізичної культури і спорту повільно впроваджуються у практику роботи, передові технології, досягнення спортивної науки та спортивної медицини. Недостатньо ефективна система пропаганди фізичної культури і спорту серед широких верств населення через засоби масової інформації. II. Мета та основні завдання Програми Метою Програми є визначення та забезпечення реалізації першочергових та перспективних заходів, спрямованих на формування в моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах. Для досягнення мети Програми необхідно вирішити такі основні завдання: - забезпечити об'єднання зусиль у розвитку фізичної культури і спорту заінтересованих громадських та приватних організацій, широких верств населення; - сформувати у населення сталі традиції та мотивації щодо фізичного виховання і спорту для всіх, як важливих чинників забезпечення здорового способу життя; - удосконалити форми залучення різних груп населення до регулярних та повноцінних занять фізичною культурою і спортом за місцем їх проживання, навчання, роботи та у місцях масового відпочинку; - сформувати систему дитячого спорту; - удосконалити систему дитячо-юнацького спорту; - підвищити якість відбору обдарованих осіб до системи резервного спорту, створювати умови для розвитку індивідуальних здібностей спортсменів на етапах багаторічної підготовки; - удосконалити систему формування та підготовки збірних команд з видів спорту; - сприяти поширенню клубної системи у сфері фізичної культури і спорту; - удосконалити управління сферою фізичної культури і спорту шляхом створення умов для зростання ролі громадських та приватних організацій фізкультурно-спортивної спрямованості; - забезпечити добудову стадіону, облаштування трибун, роздягалень . III. Напрями виконання Програми Виконання Програми здійснюється за такими напрямами: 1. Фізкультурно-оздоровча та спортивно-масова робота: • фізичне виховання у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти; • спорт для всіх за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення; • виробнича фізична культура та масовий спорт за місцем роботи громадян; • фізкультурно-оздоровча та реабілітаційна робота серед інвалідів. 2. Розвиток олімпійського, паралімпійського, дефлімпійського та неолімпійського спорту: • дитячий спорт; • дитячо-юнацький спорт; • резервний спорт; • спорт вищих досягнень; • спорт ветеранів. 3. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту: • кадрове забезпечення; • матеріально-технічне забезпечення; • фінансове-забезпечення; • медичне забезпечення; • інформаційно-пропагандистське забезпечення. IV. Фінансове забезпечення виконання Програми Програма виконується за рахунок коштів селищного бюджету, а також позабюджетних джерел, включаючи власні ресурси організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, інвесторів, власні кошти громадян. V. Очікувані результати виконання Програми Виконання Програми дасть змогу забезпечити: - формування моделі розвитку сфери фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах шляхом об'єднання зусиль заінтересованих державних, громадських, приватних організацій та широких верств населення; - запровадження доступних, якісних та різноманітних форм оздоровчих, рекреаційних, реабілітаційних та спортивних послуг для різних груп населення; - збільшення вдвічі кількості населення, яке регулярно використовує засоби фізичної культури і спорту для проведення активного дозвілля та забезпечення здорового способу життя, що дозволить суттєво зменшити витрати на лікування захворювань, спричинених низькою руховою активністю, та подолання наслідників антигромадських проявів, передусім серед молоді; - удосконалення системи підготовки спортсменів для гідної участі у Всеукраїнських та міжнародних змаганнях; - збільшення ресурсного забезпечення розвитку фізичної культури і спорту, залучення позабюджетних коштів, формування широкої мережі сучасних спортивних споруд для масового спорту та спорту вищих досягнень; - впровадження у практику результатів науково-дослідної роботи з фізичного виховання і спорту, спортивної медицини, педагогіки, соціології, біології та інших галузей науки. VI. Основні заходи щодо напрямів виконання Програми 1. Створити організаційні, кадрові, матеріально-технічні та фінансові умови для щотижневої оздоровчої рухової активності дітей та молоді в обсязі не менше 5-6 годин, забезпечувати проведення у закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти регулярних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів. 2. Оновити в закладах дошкільної, загальноосвітньої освіти спортивні споруди, інвентар та обладнання. 3.Сприяти створенню та функціонуванню спортивних клубів у загальноосвітніх закладах освіти.
4. Проводити узгоджені заходи щодо організації активного сімейного дозвілля. 5 Забезпечити функціонування культурно – оздоровчого комплексу, зміцнювати його матеріально – технічну базу. 6. Забезпечити розширення мережі дитячо-підліткових фізкультурно-спортивних клубів за місцем проживання. 7 Сприяти створенню, у тому числі із залученням приватних інвестицій, мережі сучасних спортивних організацій, центрів та клубів різних форм власності, які надаватимуть доступні та якісні фізкультурно-оздоровчі послуги за місцем проживання та в місцях масового відпочинку населення. 8 Створити умови для підвищення фізичної підготовленості призовної молоді для проходження строкової служби у Збройних Силах України. 9 Створювати умови для впровадження у режим трудового дня ефективних форм виробничої гімнастики, активного відпочинку та післятрудового відновлення, профілактичних занять фізкультурно- спортивного спрямування за місцем роботи громадян. 10.Передбачати у проектах селищного бюджету фінансовову допомогу футбольним клубам «Факел» , «Гостомель», «Міраж» та дитячим спортивним командам. 11 Сприяти формуванню і діяльності спортивних клубів різних форм власності для інвалідів. 12.Сприяти наданню на пільгових умовах спортивних споруд незалежно від форм власності для фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів та обладнанню цих споруд спеціальним інвентарем. 13.Сприяти співпраці дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з дитячо-юнацькими спортивними школами для проведення тренувань та відбору найбільш обдарованих дітей для системи дитячо-юнацького спорту. 14. Проводити "майстер-класи" видатних спортсменів і тренерів для короткочасного навчання дітей основним елементам певних видів спорту в дитячо-юнацьких спортивних школах та спортивних клубах. 15. Створити дитячо-юнацьку спортивну школу на території селища. 16. Сприяти у створенні та функціонуванні штатних спортивних команд для спортсменів, які закінчили дитячо-юнацькі спортивні школи і мають реальні можливості для досягнення високих спортивних результатів. 17. Сприяти створенню фінансових, матеріально-технічних та кадрових умов для формування і діяльності системи спортивних клубів, команд, (громадських, муніципальних, приватних), які входять до складу місцевих осередків федерацій з видів спорту або відповідних професійних ліг, асоціацій. 18. Переглянути і затвердити пріоритетні види спорту для селища Гостомель. 19. Сприяти залученню, підготовці та використанню волонтерів у сфері фізичної культури і спорту. 20. Дотримуватись нормативів кадрового забезпечення сфери фізичної культури і спорту. 21. Визначити перелік спортивних споруд, що є базовими для проведення офіційних змагань, затвердити комплексні заходи щодо реконструкції цих споруд у відповідності до встановлених стандартів, забезпечити належне фінансування відповідних робіт.