У 2014 році на Київщині надійшло майже 8 млрд. грн. єдиного соцвнеску
У грудні 2014 року в Київській області сплачено майже 785 млн. грн. єдиного соціального внеску.
Слід відмітити позитивну динаміку надходжень єдиного внеску у порівнянні з попереднім роком. За 2014 рік зібрано єдиного внеску майже на 193 млн. грн. або на 2,6 % більше ніж у 2013 році. Середньомісячна сплата єдиного соцвнеску підвищилася з 619 млн. грн. до 635 млн. гривень.
За несвоєчасну сплату єдиного внеску протягом 2014 року прийняті рішення про застосування штрафних санкцій на загальну суму майже 26 млн.гривень.
Спостерігається тенденція до зростання кількості осіб, які виявляють бажання брати участь у добровільній сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. У 2014 році органами фіскальної служби Київщини укладено близько 800 договорів про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
ГУ ДФС у Київській області
Новації в оподаткуванні
Головне управління ДФС у Київській області, повідомляє, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким, зокрема, передбачено скорочення кількості податків та зборів.
Так, серед загальнодержавних податків залишилися: податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, акцизний податок, екологічний податок, рентна плата та мито, а серед місцевих - податок на майно та єдиний податок. До місцевих зборів належать збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір.
Водночас зазначимо, що місцеві податки та збори, які встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених Податковим кодексом України (далі - ПКУ), рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Крім того, внесено зміни до п.16¹ підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, яким передбачено, що термін справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.
Починаючи з 01.01.2015 року об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 ПКУ. Тобто до бази оподаткування включається не лише заробітна плата та платежі за цивільно-правовими договорами, а будь-які доходи, що включаються до бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
ГУ ДФС у Київській області
Зміни до Податкового кодексу України: податок на додану вартість
Законом України від 28.12.2014 № 71-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України відносно податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, щодо податку на додану вартість.
До розділу V Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та розділу XX «Перехідні положення» ПКУ внесено зміни, переважно пов’язані з процедурою адміністрування ПДВ (в т.ч. щодо електронного адміністрування ПДВ).
Так, п.201.1 ст.201 ПКУ, який набув чинності 01.01.2015 року, передбачає, що платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, відповідно до п.11 підрозділу 2 Перехідних положень ПКУ, реєстрація всіх без виключення податкових накладних в Єдиному реєстрі є обов’язковою з 01.02.2015 року.
З метою отримання податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної.
Необхідно зазначити, що ПКУ передбачає запровадження штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ст.120¹ ПКУ): 10 відсотків від суми ПДВ – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми ПДВ – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми ПДВ – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми ПДВ – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Вказані штрафні санкції не застосовуються при порушенні термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року (пункт 35 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ).
Крім того, введення електронного адміністрування ПДВ із використанням спеціального рахунку, відкритого в органах казначейства та розрахунком формули, якою обмежується ліміт реєстрації податкових накладних, відкладено до 1 липня 2015 року.
ГУ ДФС у Київській області
Кількість платників податків Київщини автоматично отримуючих бюджетне відшкодування ПДВ - зростає
Протягом 2014 року ГУ ДФС у Київській області відшкодовано грошовими коштами платникам податків майже 3 млрд. грн. бюджетної компенсації податку на додану вартість. В порівнянні з 2013 роком показник збільшився майже в 2 рази. Фіскальна служба максимально задовольняє поточні заявки на відшкодування ПДВ та поступово ліквідує невідшкодований залишок попередніх періодів.
Частина компенсації податку на додану вартість, отриманої підприємствами Київської області в автоматичному режимі за 2014 рік, складає 52 %. Протягом 2013 року таке відшкодування складало лише 26 % загальної суми відшкодування. Всього за 2014 рік 30 підприємств області скористалися можливостями автоматичного бюджетного відшкодування. Загальна сума автоматичного бюджетного відшкодування в 2014 році склала 1,5 млрд. грн., що у 3,8 разів або на 1,1 млрд. грн. перевищує попередній рік.
ГУ ДФС у Київській області
Місцева «скарбниця» Київщини у 2014 році поповнилися більше ніж на 3,4 млрд. гривень
У 2014 році до місцевих бюджетів Київської області надійшло податку на доходи фізичних осіб на суму понад 3 млрд. гривень. Темп росту до минулого року склав 105,8 %.
Додатково, в порівнянні з 2013 роком, до місцевих бюджетів надійшло майже 173 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
Не менш значною у загальній сумі надходжень до місцевих бюджетів є сума єдиного податку з фізичних осіб - підприємців.
Так, єдиного податку з фізичних осіб - підприємців у 2014 році надійшло 297,3 млн. грн., або 117,8 % від прогнозних надходжень. Додатково отримано близько 45 млн. гривень.
Фізичні особи-підприємці, що працюють на єдиному податку збільшили сплату податків у порівнянні з 2013 роком на 22,4 %, або на 54,4 млн. гривень.
Надходження до місцевих бюджетів податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки склали 5,7 млн. гривень. З них: по фізичних особах - 1,8 млн. грн., по юридичних особах - 3,9 млн. грн.), що на 4,1 млн.грн. або в 3,5 рази більше ніж у 2013 році.
ГУ ДФС у Київській області
На Київщині досягнуто позитивної динаміки з детінізації ринку праці
Завдяки поліпшенню аналітичної роботи, що передує перевіркам роботодавців, органи ДФС у Київській області в 2014 році виявили 1652 працівника - «нелегала».
На контролі ГУ ДФС у Київській області постійно знаходяться потенційні «тіньові» працедавці. В 2014 році перевірено 192 підприємця, що перебували у зоні посиленої уваги та мали «трудові» ризики, - і не помилилися в жодному з випадків, виявивши порушення в кожного з них.
Несумлінні підприємці, які нехтували законом та дозволяли собі використовуючи «сіру» або ж взагалі «чорну» найману працю сплатять до бюджету більше 15 млн. грн. податків та штрафних санкцій, з них до казни вже надійшло майже 5 млн. гривень. Також на порушників складено 341 адміністративний протокол.
Економічним ефектом від офіційного працевлаштування робітників, які раніше отримували зарплату в «конвертах», стали додаткові надходження до місцевих скарбниць регіону більше, як на 1 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Крім того, до офіційної державної реєстрації залучено 1667 приватних підприємців, які раніше здійснювали комерційну діяльність у «тіні». Від цього бюджет отримав, ще 600 тис. грн. податків.
ГУ ДФС у Київській області
|