Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Гостомельської селищної ради «Про затвердження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Назва регуляторного органу: відділ обліку та звітності Гостосельської селищної ради Назва документу: рішення Гостомельської селищної ради Розробник аналізу регуляторного впливу: відділ обліку та звітності Гостосельської селищної ради Відповідальна особа: головний спеціаліст відділу обліку та звітності Сластьоненко Л.П. Контактний телефон: 045 97 31 8 52. 1. Визначення проблеми. Визначення причини проблеми. Обґрунтування. Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, належить до переліку місцевих податків та зборів і є обов’язковим для встановлення місцевими радами. Статтею 265 Податкового кодексу України встановлено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначено платників податку, об’єкт та базу оподаткування та передбачено граничні розміри ставки податку, які встановлюються селищною радою. На виконання вимог Податкового кодексу України та з метою забезпечення додаткових надходжень до бюджету селища Гостомель необхідно прийняти рішення "Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ”. 2. Визначення груп, на які проблема має найбільший вплив. У сферу впливу даної проблеми потрапляють фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості, селищна рада. 3. Обґрунтування неможливості вирішення питання ринковим механізмом. Проблема не може вирішуватись ринковим способом, оскільки встановлення місцевих податків і зборів, в тому числі ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є прерогативою селищної ради. 4. Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою наявних регуляторних актів. Проблему неможливо вирішити за допомогою наявних регуляторних актів у зв’язку з їх відсутністю у законодавстві. 5. Мета регулювання: - встановити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; - забезпечити сплату податку юридичними та фізичними особами відповідно до встановлених ставок податку; - забезпечити додаткові надходження до бюджету селища. 6. Альтернативи. Можливі такі альтернативні варіанти: - збереження існуючого стану, тобто неприйняття рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У цьому випадку відповідно до статті 12 Податкового кодексу України, цей податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки податку, що призведе до втрат доходів бюджету селища; - встановлення податку забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України та збільшення надходжень до бюджету селища. 7. Механізми для розв’язання проблеми. Регуляторний вплив здійснюється шляхом прийняття рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та затвердження порядку його справляння. Це рішення буде єдиним процедурним документом, відповідно до якого буде справлятись податок. 8. Обґрунтування терміну дії. Термін дії регуляторного акту розпочинається з 1 липня 2012 року і діятиме до внесення змін до чинного законодавства. 9. Показники результативності та заходів із відстеження. В результаті проведення як базового, так і повторного дослідження будуть аналізуватись такі показники: - рівень виконання показників сплати податку (щоквартально); - тенденції зміни кількості платників. Контроль за справлянням податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, здійснює Ірпінська ОДПІ. |