Головна сторінка Селище  Гостомель Реєстрація

Вхід

Гостомельський інформаційний портал

Вітаю Вас Гість | RSS Пт, 2024-04-19, 10:42
Меню сайту

Категорії каталогу
Освіта, наука [2]
Виробництво [0]
Влада [7]
Соціальне життя [4]
Будівництво [1]
Вибори [0]

Каталог статей
Початок » Статті » Освіта, наука

Інформаційні технології в школі №13 м.Ірпеня
ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Новий якісний етап у розвитку освіти можливий лише за умови ін¬тенсивного запровадження інформацій¬но-комунікаційних технологій в управ¬ління. Саме питаннями впровадження інформаційних технологій у діяльність закладу освіти займається школа №13 м.Ірпеня, яка є науковою лабораторією інформаційних технологій навчання КОІПОПК.
Основні напрямки роботи
Можна визначити два напрямки роботи:
- Впровадження інформаційних технологій в управлінській діяльності освітнього закладу;
- Комп’ютеризація навчально процесу та виховної роботи закладу.
По першому напрямку необхідно вивчити оптимальні умови автоматизації робочих місць учасників освітнього процесу та використання ними програмного забезпечення що допоможе систематизувати роботу керівників закладів, їх заступників, секретарів, психологів, соціальних педагогів, бібліотекарів тощо.
Другий напрямок – це апробація та впровадження в навчальний процес електронних засобів навчання, розробка та застосування електронного супроводу навчальних занять, робота з тестовими програмними засобами та програмними засобами, які можна використовувати в позакласній та виховній роботі.
Більш детально ці напрямки роботи можна проаналізувати на основі моделі компютерних технологій ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 м.Ірпеня
Комп’ютерні технології
В кожному навчальному закладі комп’ютер використовується для ведення і оформлення внутрішкільної документації; Кількість, якість та форма оформлення внутрішкільної документації дала можливість створити в закладі інформаційно-аналітичний центр, про роботу якого буде сказано трохи пізніше.
Важливим для роботи кожного закладу є створення і використання баз даних учителів та учнів школи, бібліотечного фонду, матеріальних цінностей школи;
Комп’ютер повинен допомогти автоматизувати роботу складання розкладу, роботу з електронним планом роботи школи, табелем, звітами, розширити напрямки впровадження компютерних технологій дає можливість використання мережі Інтернет, це і пошук інформації. сайт школи, електронна пошта, електронна газета, дистанційна освіта.
Велика кількість навчальної інформації знаходиться на електронних носіях, тому вкрай важливим є можливість використання електронних енциклопедій.В нашому закладі є можливість роботи з програмним забезпеченням по проведенню педагогічного моніторингу, ↓ по проведенню діагностичних досліджень шкільним психологом. Широкі можливості надало введення в дію мультимедійного класу та його використання в навчально-виховному процесі, використання програмного забезпечення з предметів шкільного курсу. Ця модель не є повною та остаточною, є ще ряд напрямків які можна було б використовувати в діяльності навчального закладу. Далі я хочу зупинитися більш детально на програмному забезпеченні, яке використовується для реалізації перелічених напрямків впровадження інформаційних технологій в освітньому закладі
Інформаційно-аналітичний центр
Оформлення шкільної документації дало можливість створити в школі інформаційно-аналітичний центр.
Головним завданням діяльності ІАЦ є:
• інформаційно-аналітичне та довідково-статистичне забезпечення роботи школи.
• збір, обробка та одержання постійної необхідної інформації, яка об’єктивно відображає дійсний стан справ у школі, що є важливою умовою вдосконалення навчально-виховного процесу та управління.
• подання роботи школи в діаграмах, схемах, таблицях;
• висвітлення результатів проведення педагогічного моніторингу;
• створення банків педагогічної інформації;
• створення “портфоліо” педагогічних працівників;
• пропаганда досягнень учнів та учителів школи;
• систематизація нормативно-правової документацїя закладу;
Ма теріали ІАЦ можна використовувати при проведенні аналізу діяльності закладу, підготовці педрад, нарад, атестації педагогічних кадрів, тощо.
Структура сайту загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 м.Ірпеня:
Першочерговим в управлінській діяльності адміністрації загальноосвітнього навчального закладу є розширення його інформаційного простору. Створення Інтернет-сайту закладу є одним із елементів цієї роботи. Тому одним із перших в школі було вирішено питання створення власного шкільного сайту.На шкільному сайті розміщена слідуюча інформація:
l візитка школи;
l історія школи;
l методична робота (структура, представлення кафедр, методичні кабінети, плани роботи МО та творчих груп);
l позакласна робота;
l інформація про навчальні кабінети;
l шкільні музеї;
l шкільна документація;
Електронна газета ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 м.Ірпеня
Крім сайту в школі створена електронна версія шкільної газети, яка з 2001 року систематично виходить для жителів селища.
Рубрики газети:
l Статті, замітки;
l Шкільні новини;
l Слово про вчителя;
l Наші випускники;
l Учнівські інтерв’ю;
l Наші досягнення;
l Твори учнів;
База даних учнів ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 м.Ірпеня
В школах де 1000 і більше учнів „під руками” керівника повинні бути дані на кожного учня. Тому була створена особиста база даних учнів ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 м.Ірпеня, за допомогою якої можна вирішувати ряд питань таких як:
• Збереження і обробка повної інформації про учнів школи та їх батьків;
• Пошук інформації по заданому правилу;
• Підготовка та друкування різноманітних звітів.
Проведення педагогічного моніторингу в ЗОШ №13 м.Ірпеня
Важливим напрямком роботи із застосуванням комп’ютерної техніки є проведення педагогічного моніторингу в закладі.
Проведення педагогічного моніторингу включає в себе:
- Використання базовых кваліметричних моделей для аналізу діяльності учнів, учителів, адміністрації, навчального закладу.
- Самоаналіз та порівняльні діаграми діяльності учасників освітнього процесу.
- Проведення атестації учителів школи.
- За даними відстежень проводиться координація діяльності всіх учасників загальноосвітнього процесу.
- Аналіз висновків про динаміку змін і поточне коригування ділянок діяльності закладу.
Діагностично-проектуючий комплекс “Універсал 3.16”
Окремим комп'ютером забезпечена робота шкільної психологічної служби, що дозволяє підвищити ефективність її роботи за рахунок використання автома¬тизованих тестів і створення необхідних банків даних.
Одним із таких програмних засобів є ДІАГНОСТИЧНО-ПРОЕКТУЮЧИЙ
КОМП'ЮТЕРНИй КОМПЛЕКС “УНІВЕРСАЛ-03.16”
В основу програми “Універсал” покладено діагностичний комплекс “Соціум”, де використано три авторські методики:
l Соціальна активність особистості за основними видами діяльності;
l Соціально-комунікативний розвиток учнів класу, (Соціометрія);
l Ціннісні орієнтації в сфері спілкування.
Електронний план роботи школи
Для повноцінного використання адмініс¬трацією закладів освіти інформаційно-ко¬мунікаційних технологій в управлінні не¬обхідно відпрацювати використання прог¬рамного комп'ютерного комплексу, до якого повинні входити як комп'ютеризова¬ні задачі, які використовуються в процесі управління всією соціально-педагогічною системою ЗНЗ в цілому, так і комп'ютеризовані задачі, які система¬тизують, автоматизують і роблять ефектив¬нішою найбільш трудомістку циклічну ді¬яльність учасників управління ЗНЗ, тобто комп'ютеризовані задачі підтримки. (як приклад таких задач можна навести комплексну комп'ю¬теризовану задачу «Річний план роботи за¬гальноосвітнього навчального закладу»).
Використання дозволяє дирек¬тору ЗНЗ вибирати всі заходи, які запла¬новані на визначений період часу (день, тиждень, місяць, семестр, навчальний рік), а також заходи щодо діяльності кон¬кретного суб'єкта управління. групувати інфор¬мацію за конкретним документом (наказ, акт, протокол та ін.) або конкретним заходом (педагогічна рада, нарада при директорі та ін.) дозволяє протягом року опе¬ративно вносити зміни в алгоритми управління соціально-педа¬гогічної системи ЗНЗ, які вже занесені у базу даних (база налічує близько 2500 за¬ходів).
Електронний план роботи дозволяє оператив¬но отримувати будь-яку інформацію щодо діяльності, передбаченої в алгоритмах на основі критерію, заданого суб'єктом уп¬равління (наприклад, про наявність усіх наказів відносно стану викладання окре¬мих предметів або про наявність протоко¬лів педагогічних рад та ін). Режим «Друк звіту результатів контролю за виконанням алгоритмів» доз¬воляє окремо роздрукувати, наприклад невиконані заходи щодо конкретного критерію (за визначений період часу, від¬носно конкретного виконавця та ін.).
Програмовий комплекс “Ефективна школа”
Одним із прикладів комп'ютеризованих задач підтримки, основним призначенням яких є автоматизація процесів, що цикліч¬но повторюються та є найбільш трудоміс¬ткими в діяльності суб'єктів управління ЗНЗ, є програмний комплекс «Ефективна школа — XXI»
Сьогодні в програмний комплекс «Ефек¬тивна школа — XXI» входять комп'ютери¬зовані задачі, які систематизують, автома¬тизують і роблять ефективнішою діяльність учасників управління ЗНЗ. Це такі задачі, як «Атестація», «Співробітники», «Шкіль¬на мережа», «Навчальні плани», «Контин¬гент учнів», «Табель використання робочо¬го часу», «Тарифікація». Основне їх при¬значення - полегшити виконання роботи адміністрації ЗНЗ та інших учасників про¬цесу управління. На базі використання програмного комплексу формуються стан¬дартні звіти ЗНЗ-1 і РВК-83
Програма складання розкладу уроків “РЕКТОР”
В школі широко використовується програма складання розкладу уроків “РЕКТОР” І хоч є ряд питань, які не вирішує поки-що “РЕКТОР”, але кожна нова версія зменшує ці недоречності.
Використання мультимедійного класу в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі
Важливим аспектом комп'ютеризації управлінської діяльності та навчально-виховного процесу є використання сучасних мультимедійних комплексів, до складу яких входять інтерактивна дощка, мультимедійний проектор, комп'ютер. Викорис¬тання цих сучасних засобів еко¬номить час директора, підвищує ефектив¬ність презентації методичного матеріалу, дозволяє демонструвати Інтернет-сайти у режимі реального часу, збері¬гати необхідну інформацію у пам'яті комп'ютера з можливістю подальшого від¬творення, проводити педагогічні ради, семінари, наради, а також відкриває багато інших можливостей управлінської діяльності та навчально-виховного процесу.
Мультимедійний клас
З 1 вересня в школі створено такий мультимедійний клас. І це відкриває широкі можливості для піднесення освітнього процесу на новий рівень.
Апробація електронних засобів навчання
Важливе місце в роботі лабораторії займає апробація електронних засобів навчання. На сьогоднішній день проводиться апробація дев’яти програмних засобів з біології, хімії, фізики, математики, географії, англійської мови, інформатики, зарубіжної літератури. На кінець навчального року лабораторією будуть подані результати даної роботи.
Створення та використання електронного супроводу уроків
Одним із напрямків роботи лабораторії буде створення власного програмного забезпечення навчального освітнього процесу. За період з першого вересня розроблено уже десятки уроків з електронним супроводом, які можуть використовуватися в навчальному процесі.

Важливу роль у зазначених процесах відіграє професійна майстерність керів¬ника ЗНЗ, його особиста фахова підго¬товка, заступників та вміння користуватися комп’ютером кожного учасника освітнього процесу. Тому питання про підвищення кваліфікації діючих керівників закладів освіти, учителів у цьому напрямі є винятково актуальним.
І я вірю, що в кожні школі новітні інформаційні технології в найблищий час стануть невід’ємною складовою освітньої діяльності. 
Категорія: Освіта, наука | Добавив: gostomel (2006-11-20) | Автор: Володимир Захлюпаний
Переглядів: 3321 | Комментарії: 1 | Рейтинг: 0.0

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входу

Пошук по каталогу

Сайти регіону

Статистика

ViZeN©2007-2014 Використовуються технології uCoz