Держспоживінспекція знімає з реалізації продукти, якщо на них немає супровідних документів За 1 півріччя Держспоживінспекціяперевірила близько 1255 тонн продовольчих товарів, у т.ч. хлібобулочних, макаронних і кондитерських виробів, цукру, рибо- та молокотоварів, масложирової та плодоовочевої продукції, чаю та кави, продуктів дитячого харчування, яєць курячих, зокрема м’ясотоварів 146 тонн. Забраковано та знято з реалізації 40% від перевіреної кількості, у тому числі через: • відсутність супровідних документів щодо якості та безпеки — 51%; • відсутність інформації про товар — 43%; • невідповідність вимогам нормативних документів — 27%; • вичерпаний термін придатності — 2%. Як бачите, наявність документів на товар — це перше, що перевірятимуть. Тож варто подбати, щоб вони були. За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/316
Витяг із держреєстру оцінювачів землі стане інформативнішим Мінагрополітики наказом затвердило форму витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок. У порівнянні з попередньою формою нова форма витягу розкриває набагато більше інформації про оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок. Зокрема в ньому зазначатиметься інформація про підвищення кваліфікації оцінювача та про зупинення дії чи анулювання його кваліфікаційного свідоцтва. Нагадаємо: витяг із реєстру надається за письмовою заявою фізичних і юридичних осіб. Наказ Міністерство аграрної політики та продовольства України «Про затвердження форми витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок» від 04.07.2013 р. № 409. Набирає чинності з дня офіційного опублікування. Станом на 09.08.2013 р. не опублікований За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/317
Чи можна подати доповнення до декларації в електронній формі Платник податків, який подає податкову декларацію в електронній формі, може додати до неї доповнення. Для цього він може подати його до органів Міндоходів особисто або через уповноважену на це особу чи надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Доповнення складаються в довільній формі та не мають затвердженого формату (стандарту) електронного вигляду. Зверніть увагу, таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. За інформацією офіційного порталу Міндоходів http://minrd.gov.ua/ За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/318 Строк повернення надміру сплачених в бюджет коштів Згідно з вимогами статті 43 Податкового кодексу України, обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання заяви платником податків про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів із відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (п. 43.5 ПКУ). ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області
За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/319
Ініціювати створення ОСББ у будинку зможуть троє жильців Мінрегіон вирішив підредагувати законодавство, що регулює діяльність об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Зокрема законопроектами передбачено зміни з оформлення прийняття співвласниками рішення щодо управління без створення ОСББ. Пропонується, що ініціативна група з трьох співвласників зможе ініціювати розгляд питань про форму управління будинком, обрання або зміну керуючого, проведення капітального ремонту будинку, порядку користування спільним майном. Ці питання можуть розглядати на зборах співвласників, скликаних ініціативною групою. Крім того, передбачається, що управління спільним майном багатоквартирного будинку може здійснюватись управителем на підставі договору. До того ж передбачено включити в перелік загального майна в багатоквартирному будинку права на земельну ділянку, на якій розташований будинок і його прибудинкова територія. Разом із тим пропонується заборонити поділ і виділення в натурі частки спільного майна в багатоквартирному будинку. За інформацією офіційного веб-сайту Держпідприємництва http://www.dkrp.gov.ua/acts/782.htm Погоджено проекти законів України «Про особливості права власності у багатоквартирному будинку» і «Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо особливостей права власності у багатоквартирному будинку», розробником яких є Мінрегіон України.
За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/320
Розмір тарифів на утримання будинку мешканці ОСББ можуть визначити самостійно Якщо раніше ОСББ і ЖБК доводилося проходити складну та довготривалу процедуру затвердження тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій, то відтепер мешканці цих будинків зможуть вирішувати питання розміру та складових витрат самостійно. Відповідні міністерства надали роз’яснення. Так, згідно зі ст. 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-III (далі — Закон про ОСББ) до виключної компетенції загальних зборів членів об’єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису та балансу об’єднання, а також визначення розмірів внесків і платежів членами об’єднання. ОСББ і ЖБК, які самостійно (власними силами або із залученням на договірній основі інших юридичних і фізичних осіб) забезпечують утримання будинку та прибудинкової території, під час визначення розміру платежів на утримання будинку та прибудинкової території повинні виходити з розміру витрат на утримання будинку та прибудинкової території, передбачених кошторисом об’єднання, який відповідно до ст. 10 Закону про ОСББ затверджується загальними зборами. Разом із тим з метою безпечного та комфортного проживання людей у багатоквартирному житловому будинку чинним законодавством регламентовано процес обслуговування й утримання будинку як єдиного цілісного комплексу конструкцій і мереж. Отже, під час визначення складу витрат на утримання будинку та прибудинкової території, які включаються в кошторис ОСББ, слід керуватися Правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 р. № 76. Водночас з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій, слід зауважити, що чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи в будинку, де воно не створено, і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ. Слід зазначити, що вказані вище зміни стосуються виключно витрат на утримання будинку та прибудинкової території й не стосуються тарифів на газ, теплову енергію, централізоване опалення, гаряче та холодне водопостачання. Отже, у зв’язку з наведеними змінами керівнику ЖБК та ОСББ необхідно провести загальні збори, затвердити нову назву витрат на утримання будинку — внески. Копія протоколу зборів подається в управління соціального захисту населення відповідного району для забезпечення прав мешканців на отримання пільг і субсидій. Разом із копією протоколу потрібно подати розрахунок затверджених витрат. Такий розрахунок замовляється в комунальному підприємстві «Головний інформаційно-обчислювальний центр». За умови якщо розрахунок витрат проведено згідно з постановою КМУ «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» від 01.06.2011 р. № 869 і розмір витрат не змінюється, роздрукувати форми щодо нормативних витрат для ОСББ та ЖБК можна безкоштовно. Таким чином, суми витрат на утримання будинків і прибудинкових територій у ЖБК та ОСББ будуть безпосередньо пов’язані з бажанням власників квартир таких будинків отримувати більш якісні послуги, поліпшувати технічний стан будинку, а реалізація вказаних дій буде звільнена від зайвих бюрократичних процедур. Прес-служба Урядового порталу http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=246577968&cat_id=244277216 За матеріалами газети «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/321
Уряд зробить дитячі іграшки безпечнішими КМУ затвердив новий Технічний регламент безпечності іграшок, дія якого поширюється на вироби, що призначені для використання у грі дітьми віком до 14 років. Виробники перед уведенням іграшок в обіг зобов’язані забезпечити їх відповідність вимогам щодо безпечності, установленим цим Технічним регламентом. Разом із тим вони мають забезпечити нанесення на іграшках найменування, типу, номера партії, серійного номера чи номера моделі або іншого елемента, що дає змогу їх ідентифікувати. А в разі коли розмір або характер іграшки не дає змоги нанести зазначені дані на іграшку, необхідна інформація має бути зазначена на пакуванні чи в документі, що додається до іграшки. Крім того, на іграшці має зазначатися власне найменування виробника, зареєстрована торговельна марка (знак для товарів і послуг) та адреса, а якщо це неможливо — на її пакуванні чи в документі, що додається до іграшки. Якщо за результатами оцінки відповідності встановлено, що іграшка відповідає встановленим вимогам, виробник складає декларацію про відповідність і наносить національний знак відповідності. Водночас у додатках до нового Технічного регламенту затверджено: • Перелік виробів, які не вважаються іграшками відповідно до Технічного регламенту безпечності іграшок; • Вимоги до технічної документації; • Попередження щодо безпечного використання іграшок. Щоправда, цей норматив не регулює безпечність гральних автоматів та обладнання для ігрових майданчиків(http://www.interbuh.com.ua/ua/documents/onenews/6075), що призначені для громадського користування. Постанова КМУ «Про затвердження Технічного регламенту безпечності іграшок» від 11.07.2013 р. № 515. Набирає чинності через 6 місяців із дня офіційного опублікування. Станом на 12.08.2013 р. не опублікована За матеріалами «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/328
Що представляє собою антикорупційна експертиза нормативно-правових актів Що представляє собою антикорупційна експертиза нормативно-правових актів Порядок проведення антикорупційної експертизи нормативних актів визначає механізм проведення антикорупційної експертизи з метою запобігання вчиненню корупційних правопорушень через наявність у законодавстві корупціогенних факторів. Завданнями антикорупційної експертизи є: • проведення комплексного дослідження нормативно-правових актів та їх проектів із метою виявлення корупціогенних факторів; • підготовка обґрунтованих висновків щодо наявності або відсутності в нормативно-правових актах і проектах корупціогенних норм, надання пропозицій і рекомендацій щодо їх усунення. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів здійснюється щодо законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України в таких сферах: 1) прав і свобод людини та громадянина; 2) повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) надання адміністративних послуг; 4) розподілу та витрачання коштів державного бюджету й місцевих бюджетів; 5) конкурсних (тендерних) процедур. Така експертиза проводиться згідно із щорічним планом, що затверджує Мін’юст до 31 грудня кожного року. Такий план на відповідний рік складається на підставі пропозицій структурних підрозділів апарату Мін’юсту, сформованих із врахуванням пропозицій, що надійшли від державних органів, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та громадян, які узагальнюються відповідальним структурним підрозділом Мін’юсту. За результатами антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта Мін’юст готує висновок і надсилає його на розгляд КМУ. Для здійснення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів Мін’юст може залучати фахівців державних органів, інших підприємств, установ, організацій, а також експертів міжнародних організацій, представників громадських об’єднань (за їх згодою). Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів проводиться як складова частина їх правової експертизи. Результати її зазначаються у висновку про державну реєстрацію, доопрацювання, відмову в державній реєстрації відповідного акта. Результати проведення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта відображаються у висновку Міністерства юстиції за результатами його правової експертизи, у якому робиться загальний висновок щодо наявності корупціогенних факторів і подаються пропозиції щодо можливих шляхів доопрацювання проекту нормативно-правового акта в разі їх виявлення. Узагальнені результати проведення антикорупційної експертизи включаються в щорічний звіт про результати проведення заходів щодо запобігання та протидії корупції. Наказ Мін’юсту «Деякі питання проведення антикорупційної експертизи» від 05.08.2013 р. № 1608/5. Набирає чинності з дня офіційного опублікування. Станом на 12.08.2013 р. не набрав чинності
За матеріалами «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/329
Як отримати спецзнак, що засвідчує дотримання авторських прав на музику та відео Держпідприємництва нагадало, що розповсюдження на території України примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм і баз даних, а також їх прокат дозволяються лише за умови їх маркування контрольними марками. Право на одержання таких марок мають імпортери, експортери та відтворювачі примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних. Для одержання контрольних марок особа має подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності: • заяву встановленого зразка; • копію статуту, установчого договору (у випадках, передбачених законодавством) — для юридичних осіб; • перелік найменувань примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних установленого зразка із зазначенням творів, зафіксованих на цих примірниках (мовою, що використовується для оригіналу відповідного примірника); • копію державного посвідчення на право розповсюдження та демонстрування аудіовізуальних творів — фільмів; • копію договору про передачу (відчуження) майнових прав авторів і (або) суб’єктів суміжних прав або договори про передачу прав на використання аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних шляхом їх відтворення та розповсюдження примірників, починаючи з договору, за яким майнові права авторів і (або) суб’єктів суміжних прав чи права на використання передаються на територію України, або починаючи з договору, за яким майнові права авторів і (або) суб’єктів суміжних прав або права на використання передаються від первинних суб’єктів авторського права та (або) суміжних прав (у разі виникнення цих прав на території України). Заявник подає копії зазначених договорів, а також оригінал договору, за яким безпосередньо заявникові передаються майнові права авторів і (або) суб’єктів суміжних прав чи права на використання аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних. До договорів, складених іноземною мовою, додаються їх переклади українською мовою, посвідчені в установленому порядку; • копію ліцензії на здійснення господарської діяльності з впровадження голографічних захисних елементів. Органом ліцензування є Служба безпеки України. За інформацією офіційного веб-сайту Держпідприємництва http://www.dkrp.gov.ua За матеріалами «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/330
Уряд звільнив від ПДВ міжнародну техдопомогу від великої вісімки 27 червня 2002 року на зустрічі країн «Великої вісімки» в канадському м. Кананаскісі була проголошена ініціатива «Глобальне партнерство проти розповсюдження зброї та матеріалів масового знищення». До цієї ініціативи Україна приєдналася в січні 2003 р. До «Глобальної ініціативи щодо боротьби з актами ядерного тероризму» Україна приєдналася в лютому 2007 р. КМУ звільнив від оподаткування допомогу, яка надається Україні країнами «Великої вісімки» (G8) у рамках Глобального партнерства проти розповсюдження зброї та матеріалів масового знищення та Глобальної ініціативи боротьби з актами ядерного тероризму. Відповідно до абз. 3 п. 28 підрозділу 2 р. XX Податкового кодексу України, Кабмін затвердив такі два нормативні акти: • Перелік товарів (окрім підакцизних товарів і товарів груп 1 – 24 згідно з УКТ ЗЕД)/послуг, операції з постачання (надання) яких на митній території України тимчасово звільняються від обкладення ПДВ, якщо такі товари/послуги оплачуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до ініціативи країн Великої вісімки «Глобальне партнерство проти розповсюдження зброї та матеріалів масового знищення»; • Порядок здійснення таких операцій. • Тож тепер завдяки цим документам підвищення безпеки вітчизняних ядерних об’єктів як мінімум має обходитися на 20% дешевше. Постанова КМУ від 12.06. 2013 р. № 516 «Деякі питання реалізації абзацу третього пункту 28 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України». Набирає чинності з дня опублікування. Станом на 12.08.2013 р. не опублікована За матеріалами «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/327
Як правильно заповнити декларацію про нерухомість під час переходу права власності Якщо юридична особа подала Декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а протягом 2013 року вона придбала чи продала об’єкт нерухомості, то в цьому випадку потрібно подати уточнюючий розрахунок. Подати такий розрахунок потрібно протягом місяця з дня переходу права власності на об'єкт нерухомості. Водночас у заголовній частині Декларації з податку на нерухоме майно слід заповнити графу 22 (починаючи з дня (число/місяць)), якщо протягом звітного року декларація подається за новостворені (нововведені) об'єкти житлової нерухомості або відбувся перехід права власності на об'єкт житлової нерухомості. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування річна сума податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті, буде зменшена. Це, у свою чергу, зменшує сплату авансових платежів у подальшому, що зазначається у рядках із 710 по 1110декларації. У випадку коли юрособа просто бажає уточнити показники раніше поданої декларації, слід заповнитипункт 23 (з урахуванням уточнень з дня (число/місяць)) у заголовній частині Декларації з податку на нерухоме майно. Лист Міндоходів від 27.05.2013 р. № 3492/6/99-99-15-03-01-16 За матеріалами «Про Приватних Підприємців та єдиний податок» http://www.spd-info.com.ua/ua/view/news/one/326
|